Головна | Реєстрація | Вхід | RSSВівторок, 16.04.2024, 15:44

Сайт вчителя географії

Комар Наталії Віталіївни

Бобринецька ЗШ І-ІІ ст.

Меню сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Информер
Форма входу

Розкриття проблеми

 

Розкриття методичної проблеми "Активізація пізнавальнох діяльності учнів на уроках географії шляхом впровадження сучасних освітніх технологій"

Скачать       

 

ВСТУП

 

Перехід освітньої системи України на новий тип, її конкурентоспроможності в європейському і світовому освітніх просторах передбачає формування покоління молоді. Що буде захищеним і мобільним на ринку праці, матиме необхідні знання, навички й компетентності для інтеграції в суспільство на різних рівнях, буде здатним навчатися протягом життя [15].

Модернізація сучасної освіти передбачає модернізацію змісту шкільної географічної освіти, переорієнтацію цілей навчання, перебудову її структури, впровадження нових технологій вивчення предмета, інтеграцію та диференціацію знань, формування цілісних уявлень про природу.

Переорієнтація процесу навчання школярів на компетентнісну освіту передбачає досягнення конкретних практичних результатів у розвитку сучасного учня. Для ефективного впровадження в педагогічну практику компетентнісно орієнтованої стратегії навчання традиційної педагогіки недостатньо, тому сьогодні ефективно починають використовувати інноваційні педагогічні моделі.

Знання, уміння і навички, що набувають учні навчаючись, є важливими. Поряд з цим актуальності набуває поняття компетентності учня, яка визначається багатьма чинниками, оскільки саме компетентності є індикаторами, що дозволяють визначати готовність учня до життя, його подальшого особистого розвитку і до активної участі в житті суспільства  (див. додаток 1).

З точки зору компетентнісного підходу можна стверджувати, що вчитель повинен по-новому розуміти свою професійну діяльність. Від педагога вимагається не передача учневі готових знань, а, насамперед, «вирощування» в учня здатності до самопізнання, самовдосконалення. Учитель стає більшою мірою «координатором» чи «наставником» ніж безпосереднім джерелом знань та інформації.

Байдужість, пасивність, бездіяльність учнів на уроці – це найзліший і найнебезпечніший ворог уроку і перемогти його можна тільки зумівши організувати навчальний процес так, щоб зацікавити учнів, залучити їх до спільної праці учіння, викликавши в них радісне почуття успіху, руху вперед, розвитку. Знання повинні бути не формальними, а динамічними, активно діючими, які знаходили б застосування в реальному житті [1].

Як сформувати і підтримати інтерес до навчання? Як прищепити любов до предмета, зробити процес навчання цікавим і результативним? Які форми і методи роботи допоможуть будувати навчальний процес на основі найбільшої активізації пізнавальної діяльності учнів?

Саме тому, щоб відповісти на ці запитання, я обрала методичну проблему:  «Активізація пізнавальної діяльності учнів на уроках географії шляхом впровадження сучасних освітніх технологій»

Питання активізації пізнавальної діяльності школярів є одним з найважливіших серед актуальних проблем сучасної педагогічної науки і практики.

Активно-пізнавальна і практична діяльність учнів – одна з головних турбот учителя географії. Тому вчителі перебувають у постійному пошуку різних форм навчання.

Традиційні форми та методи навчання не завжди забезпечують глибоке вивчення навчального предмета. Через те, завдання сучасного вчителя – знайти такі форми навчання, які зробили б урок цікавим, підвищили інтерес учнів до вивчення предмета, активізували б їхню діяльність та зняли напруження, особливо під час перевірки знань. Методи активного навчання відрізняються розмаїтістю і складністю, їх використання дозволяють вирішити безліч навчальних завдань. А головні з них – продуктивне вивчення матеріалу, засвоєння базових знань, розвиток логічного, критичного та креативного мислення. Добре продуманий та правильно побудований урок, як правило, дає добрі результати. Уроки мають захоплювати учнів, пробуджувати у них інтерес та мотивацію. А використання інноваційних технологій допоможуть зробити їх саме такими.

Мета роботи:

Дослідити, як впровадження сучасних освітніх технологій впливає на активізацію пізнавальної діяльності учнів, формування їх компетентностей в процесі вивчення географії; поглибити власні теоретичні знання та вдосконалювати практичні вміння щодо організації та проведення уроків з використанням передових освітніх технологій; сприяти створенню умов для зростання активної творчої особистості, інтелектуальному розвитку дітей.

Завдання:

Застосовуючи сучасні освітні технології:

·                       сприяти переорієнтації процесу навчання учнів географії на компетентнісну основу;

·                       досягнення більш високого рівня навчання та виховання у розвитку сучасного учня;

·                       підвищення ефективності та інтенсивності уроку географії;

·                       підвищення рівня осмислення навчального матеріалу. Сприяти розвитку здібностей і творчої активності учнів;

·                       пробудити й утримати інтерес учнів до вивчення предмету, до навчання в цілому;

·                       розробити методичні рекомендації щодо врахування психологічних аспектів під час активізації пізнавальних інтересів в умовах гуманізації навчально-виховного процесу;

·                       зясувати вплив сучасних освітніх технологій на активізацію пізнавальної діяльності учнів, формування їх компетентностей.

Предмет дослідження: навчальна діяльність учнів і вчителя та їх взаємодія з метою засвоєння географічних знань.

Об’єкт дослідження:  учні 6 – 11 класів загальноосвітньої школи.

Методи та методика дослідження: моделювання, вивчення і узагальнення передового педагогічного досвіду, аналіз науково-методичної літератури, спостереження, порівняння, розробка методичних рекомендацій.

 

 

 

 

 

 

Пошук
Календар
«  Квітень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Структура 2013-14

І семестр:

02.09.2013-28.12.2013

Осінні канікули:

28.10.2013-03.11.2013

Зимові канікули:

29.12.2013-12.01.2014

ІІ семестр:

13.01.2014-30.05.2014

Весняні канікули:

24.03.2014-30.03.2014

Архів записів
Друзі сайту

м. Бобринець © 2024
Вівторок 15:44
3.17.150.163